nedeľa 22. januára 2012

Kulajda

Ak máte radi kyslé polievky, tak táto je úplná bomba! 



Prvý krát som ju ochutnala v Café Imperial v Prahe a nikdy v živote som lepšiu polievku nejedla. Jej originálny recept sa nachádza v kuchárke od Zdenka Polreicha Prostřeno bez sevítku a tento víkend som si konečne našla čas ju uvariť!

Na 4 porcie potrebujeme:

100 g sušených húb namočených vo vode
1 l hovädzieho vývaru
50 g masla
100 g hladkej múky
150 g zemiakov
4 vajíčka
50 g kôpru
2 lyžice octu
300 ml mlieka
100 ml kyslej smotany
soľ, korenie

V hrnci rozohrejeme maslo, zaprášime múkou a urobíme zápražku. Zaleje vývarom, osolíme, okoreníme a necháme zovrieť. Pridáme zemiaky, huby a varíme pokiaľ nie sú zemiaky uvarené. Oheň stlmíme na minimum, pridáme mlieko, smotanu, ocot, osolíme a okoreníme podľa chuti.

K polievke sa servíruje stratené vajce. To sa mne síce nepodarilo tak aby by som si prestavovala, ale možno budete šikovnejší ako ja. V rajnici privedieme vodu do varu. Vajce vyklepneme do naberačky a pridáme trochu octu. Vylejeme do vriacej vody a vodu pomaly roztočíme tak aby sa bielko rovnomerne obalilo okolo žĺtka. Vajce sa má variť 2-3 minúty, žĺtko musí zostať tekuté. Možno je lepšie raz vidieť ako 3 - krát čítať. Tu je link na celkom dobré video:



Na fotografii v knihe je polievka úplne biela, mne sa trochu zafarbila od húb. Asi to bolo tým, že som nešla úplne podľa receptu a huby som dopredu nenamočila ale chuti polievky to vôbec neuškodilo. Na záver ešte poriadne posypať kôprom a môže sa servírovať!



Dobrú chuť!








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára