streda 16. mája 2012

Online kurz varenia



Ako nadšený foodie sledujem všetky možné fóra o jedle a úplnou náhodou som si v novinách prečítala o kurze varenia, ktorý prebieha online.Stačilo mať len počítač, net , účet na google+ a web kameru. Okrem toho prebiehalo promo a kurz bol zadarmo. Tak prečo nie? Išla som do toho.

Na menu bol trojchodový obed pre 4 osoby. Caponata, burger a vanilková zmrzlina. Zoznam potravín, ktoré sme potrebovali  na ich prípravu nám prišiel niekoľko dní pred kurzom.  Takže bolo relatívne dosť času nakúpiť všetko potrebné. Ja som plánovala veľký nákup v rakúskom pohraničí ale za tri dni sa mi nepodarilo trafiť otváracie hodiny. Nevadí. Piatok večer to istil a slovenské supermarkety sú otvorené skoro non-stop. Bohužiaľ ;) V nákupnom zozname som si farebne označila, ktoré suroviny pôjdu do nákupného košíka a po 2 návštevách som mala všetko.  Objemy som zredukovala na 2 porcie a celý nákup ma vyšiel do 20 €. Záleží to samozrejme od aktuálneho stavu špajze, mne chýbali základné veci ako biely cukor, múka, mlieko, maslo, vajcia a tiež pravá dijónska horčica.  Na druhej strane, všetky potrebné bylinky a šaláty boli doma v kvetináči takže to s nákupom bolo tak 50:50.

V zozname na varenie sú aj presné mierky a je fajn ak si všetko pripravíte dopredu. Tak ako keď varia v telke, malé misky so všetkými surovinami. Pri 100 g bielka sa to inak ako dopredu ani veľmi nedalo. Na to treba kľud a čas;) Nie že by pri samotnom varení nebol..ale je to tak omnoho jednoduchšie.


Takže 10 minút pre začiatkom sme sa všetci pripojili cez google+, nebolo to nič zložité, stačilo sa prihlásiť do accountu a počkať kým príde invite na stretnutie. Po chvíli nás milo prívítala naša lektorka IvetaFabešová, porozprávala, čo všetko budeme robiť a o 10.00 sme začali variť.


Najprv prišiel rad na vanilkovú zmrzlinu. Tú som už raz skúšala, išlo u úplne iný recept, ale po tejto online skúsenosti zostanem pri Ivetinom recepte. Bol jednoduchý a zmrzlina bola fakt podarená. Ďalšia pecka prišla v podobe domácich sušienok. Tie boli úplná bomba! Zmes mandľových lupienkov, vanilky, bielkov, cukru a múky. Cesto malo veľmi zvláštnu farbu aj konzistenciu. Upiekli sme  z nich také malé tenké placky, ktoré sme ešte teplé ohýbali na vareche. Podľa predstáv sa vydarili až posledné dve, ale už aspoň viem ako na to;) Je to ideálny recept na dezert keď vám zostanú bielka.



Po sladkom úvode sme sa pustili do caponaty. Ako povedala moja kamoška, ktorá medzičasom prišla na obed, je to také moderné lečo. Išlo o znes baklažánu, paprík a rajčín ochutených bazalkou a petržlenom, ktorú sme podávali s rukolou a mozarelou. Síce išlo o predjedlo,  viem si to však predstaviť ako prílohu napríklad k mäsu.



Na záver sme pripravovali burgre. To už nebolo pre mňa nič nové, ale aj tak sme si to užili a všetko chutilo úplne skvele.



Celý event trval viac než tri hodiny ale bol to super zážitok. Bola som už na viacerých kurzoch varenia, ale tento mal jednu veľkú výhodu. Všetko som si vyskúšala sama. Žiadne, jeden nakrája zeleninu a druhý medzitým pripraví mäso. Keď sa totiž chcete naučiť niečo nové je lepšie si to raz vyskúšať ako dva krát vidieť. Takže odporúčam!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára