streda 16. mája 2012

Pečená zelenina s humusom




Toto je jedlo u nás doma pomerne častou večerou. Vždy máme zásoby konzervovaného cíceru (kupujeme ho v Seoul Plaza na Bajkalskej ulici 5/C), mrkva, petržlen sa tiež nájdu a po zemiaky nie je problém skočiť do Samošky pri dome.

Síce sa nejedná o super rýchlu večeru za 15 minút ale jej príprava je takmer samochodná;) Mrkvu a petržlen treba len očistiť, nakrájať a hodiť do hrnca s vodou a variť asi 15 minút.

Medzitým čo sa koreňová zelenina varí, pustím sa do humusu (recept nájdete tu http://la-petite-casserole.blogspot.com/2012/03/mrkvova-polievka-s-cervenou-sosovicou.html). Ten je hotový v priebehu 5 minút. Potom prídu na rad zemiaky. Dobre ich umyjem, zbavím zbytkov hliny a pokrájam na mesiačiky. Zemiaky nešúpem, mám ich rada aj s ňou. Po 15 minútach scedím zeleninu. Dám ju na plech, poriadne osolím a okorením, mrkva je totiž dosť sladká. Pokvapkám olivovým olejom, pridám bylinky, napr. tymián je fajn voľba. Nešetrila som a pridala som aj celú hlavičku cesnaku prekrojenú na dve časti a prihodila som aj domácu jarnú cibuľku. Celé som to dala do poriadne vyhriatej rúry na cca 30-40 minút, pokiaľ zelenina mierne nezhnedla a neurobila si kôrku. Mám odskúšané, že zemiaky trvajú asi tak 20-25 minút, takže tie vložím to trúby pod plech so zeleninou neskôr, tak aby všetko bolo upečené spolu.



Na záver pripravím šalát s dresingom z olivového oleja a citrónu a vegetariánska večera je na stole!

Pečená koreňová zelenina sa dá podávať aj ako príloha k mäsu, je dosť sýta a úplne nahradí zemiaky!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára