sobota 14. júla 2012

Šalát z červenej kapusty s mrkvou, pečenou paprikou a petržlenom






Pred pár dňami som robila falafel a zostalo mi asi kilo červenej kapusty. Čo s tým? rozmýšľam v práci...pár klikov na googli, pár receptov a trikov a nakoniec sa zrodil tento šalát;)

Na 2 porcie som použila:

asi 3 hrste najemno nakrájanej červenej kapusty
1 väčšiu mrkvu
polovicu červenej papriky
hrsť na drobno nakrájanej petržlenovej vňate
čerstvú čili papričku
sezamové semiačka
olivový olej
citrón
soľ, korenie

Najprv som nakrájala polovicu papriky na plátky, dala na plech, pokvapkala olivovým olejom, osolila, okorenila a dala piecť do rozpálenej trúby. Po desiatich minútach treba papriku otočiť a piecť ešte asi 5 minút. Potom ju vyberieme a keď vychladne nakrájame ju na tenké prúžky. Medzitým si na jemno nakrájanú kapustu prelejme horúcou a hneď v zápätí studenou vodou. Takto kapusta trochu zmäkne ale neuvarí sa. Pustíme sa mrkvy, pekne na nudličky (jullienne by som to nenazvala) :) a nasekáme petržlen.

Nakoniec všetky suroviny zmiešame, zalejeme zálievkou z olivového oleja a citrónu (2/3 oleja na 1/3 citrónovej šťavy), osolíme, okoreníme, kto má rád pridá aj na jemno nakrájanú čili papričku a na záver posypeme opečenými sezamovými semiačkami. Ak môžete jesť jogurty kľudne by som šalát pripravila s nejakých dressingom z bieleho jogurtu.

Čo je však na šaláte najlepšie je to, že vďaka kapuste a mrkve je príjemne chrumkavý a na druhej strane mu pečená paprika pridáva na jemnosti.




Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára