pondelok 22. októbra 2012

Cestoviny s chorizom a olivami na tymiáne



Nie každý víkend mám čas na slávnostný nedeľný obed. To ale neznamená, že si doma neuvaríme niečo dobré:) Vonku je krásne jesenné počasie, stromy sú už farebné a mňa napadlo uvariť jedlo plné chutí a vôní.

Cestoviny už nie sú len talianskym jedlom, v podstate ich pripravujú všade na svete a aj v Španielsku.


Na Španielskom inšpirované špagety pre dvoch potrebujeme:


300-400 g cestovín z tvrdej pšenice
1 väčšiu paradajku
za hrsť cherry paradajok (nemusia byť)
za hrsť čierny španielskych olív
za hrsť zelených španielskych olív
150 g choriza
1 strúčik cesnaku
1 ČL olivového oleja
čerstvý tymián
soľ a čerstvé čierne korenie

Do vriacej osolenej vody dáme variť špagety podľa návodu. Medzi tým ako sa cestoviny varia, na panvici zohrejeme olivový olej, pridáme na plátky nakrájaný cesnak a opekáme do zlatova. Pridáme na kocky nakrájanú paradajku a na kolieska nakrájané chorizo. A dusíme aspoň 5-7 minút. Paradajky pustia šťavu, ktorá bude tvoriť základ omáčky. 2-3 minúty pred koncom pridáme olivy a rozpólené cherry paradajky, ktoré v omáčke len prehrejeme - nechceme ich totiž rozvariť.


Precedíme cestoviny a dáme do panvice s omáčkou. Jemne premiešame, posypeme čerstvým tymiánom, podľa chuti dosolíme (pozor – olivy sú dosť slané samé o sebe) a podávame.




Dobrú chuť!

1 komentár:

  1. och, mňam, hneď by som si dala :-) inak máš veľmi mňam mňam blog, keď sa nebudem vedieť rozhodnúť, čo variť, asi k tebe nakuknem. som rada, že som sa k tebe dostala :-o)

    OdpovedaťOdstrániť