nedeľa 28. októbra 2012

Kačacia paštéta s portským vínom a marinovanými slivkami a gaštanmi


Paštéty milujem od detstva. A tie domáce sú naj:)

Na moju kačaciu paštétu som použila:

1kg kačacej pečienky
1 veľkú cibuľu
0,5 portského vína
soľ, čierne korenie
5 vetvičiek čerstvého tymiánu
1ČL sušeného rozmarínu
1ČL sušeného oregána
1 ČL  sušeného tymiánu
3 PL kačacej masti

Na gaštany so slivkami potrebujeme:
10 varených gaštanov
10 sušených sliviek
0,25 L portského vína
1 badián
1 ČL pomarančovej kôry
1 ČL škorice


Cibuľu nakrájame na kocky a na rozpálenej panvicu s 1 PL masti   mierne orestujeme. Pečienku preberieme, odrežeme biele žilky a pridáme k cibuli. Pri 1 kg pečienky som ju restovala na tri krát. To preto aby sa pečienky netlačili a namiesto restovania sa nedusili. Trvá to tak 3-4 minút z každej strany. Pečienka by mala byť upečená ale nie suchá. 


Pred tým ako pečienku a všetko korenie s vínom  rozmixujeme musíme pečienku nechať poriadne vychladnúť. To preto aby nezošedla. Máme teda dosť času na redukciu z portského vína:)  Na panvicu vylejeme víno a na najslabšom ohni necháme zredukovať na tretinový objem. Vychladnutú pečienku, portské, 2 PL masti a všetko korenie rozmixujeme na čo najjemnejšiu hmotu. Ja som použila foodprocessor:) Na záver je potrebné všetko ochutnať a doladiť chuť. Ja som poriadne dosoľovala a pohrala som sa aj s korením. 

Paštétu potom dáme do ľubovoľných nádob a hneď do chladničky. Ja som tak urobila 5 hodín pred servírovaním:) Ak si chcete paštétu nechať na dlhšie obdobie, povrch zalejte napr. kačacou mastou tak aby bol celý povrch paštéty zaliaty.

Keď chcete servírovať paštétu trochu nezvyčajne, prevarte v portskom víne so škoricou, pomarančovou kôrou a badiánom sušené slivky a gaštany. Omáčka pekne zhustne a slivky a gaštany sa pekne ochutia.


Nakoniec podávajte so šalátom a pečivom a "luxusné" predjedlo je na svete!:)

Dobrú chuť

2 komentáre: