utorok 20. marca 2012

Pasta



Urobiť si doma vlastné cestoviny je skvelá zábava. Je to oveľa jednoduchšie ako to na prvý pohľad vyzerá  a dokonca na to nepotrebujete ani ten prístroj na výrobu cestovín :)  Prvý krát sme to doma skúšali minulý víkend. Obligatórne najprv malý okuk na you tube a išli sme do toho. Výsledok bol viac než výborný a chuť oproti sušeným neporovnateľná.         

Na 2 porcie potrebujeme:      

200 g múky na cestoviny z tvrdej pšenice
2 vajíčka
1 ČL olivového  oleja
štipka soli


Pri ceste na cestoviny platí jednoduché pravidlo: na 100 g múky 1 vajíčko alebo 2 žĺtka. Pri múke by som neexperimentovala a stavila na špeciálnu múku zo semoliny. Dá sa kúpiť napr. v potravinách Pesto&Co. 

Do misky dáme múku, vajíčka, olivový olej a podľa mojej vlastnej skúsenosti aj štipku soli. Všetko zmiešame a vypracujeme cesto. Pri tomto pomere surovím je cesto raz dva hotové.


A teraz sa začína najväčšia zábava. 

Sú dve možnosti: Prvá je, že cesto vyváľkame do požadovanej hrúbky, ak by sa lepilo pomúčime ho. Potom cesto jemne zrolujeme ako palacinku, odrežeme okraje a nakrájame asi pol centimetvové kúsky, ktoré ihneď rozrolujeme.


Ak máte prístroj, cesto nakrájajte na cca tri časti. Najprv treba cesto trochu roztlačiť aby sa vošlo do stroja. Ja som musela cesto poriadne utľapkať a niekoľko krát preložiť aby malo cesto cca rovnakú šírku. Okraje, ktoré boli na krivo som jednoducho orezala a použila v ďalšej várke.




Cesto som zrolovala a opatrne nakrájala aby sa k sebe neprilepilo. Potom už len varíme v osolenej vode asi 2-3 minúty.


Napriek tomu, že som nebola veľkým priaznivcom paradajkových omáčok, naše prvé cestoviny som podávala práve s paradajkami. Na panvici som orestovala cibuľku, pridala mäso z rebierok, ktoré som piekla deň pred tým. Pridala som paradajky z konzervy, podliala trochou vína, osolila, okorenila a chvíľu dusila. Na záver som pridala bazalku. Podávala som s parmezánom a vínkom :)




Dobrú chuť!

1 komentár: