streda 21. marca 2012

Mrkvový koláč


Tak tento blog je ešte horúci :)  Mrkvovú tortu som chcela vyskúšať už dávnejšie ale ten správny recept som našla až teraz. Plán bol síce počkať až na víkend ale ani chýbajúce vajíčka ma neodradili isť v teplákoch z pohodlia domova do obchodu a pustiť sa do toho:)

Recept je veľmi jednoduchý:

200 g trstinového cukru
2 PL Golden sirupu alebo medu
120 ml arašidového oleja alebo iného rastlinného oleja
3 vajíčka
125 g pohankovej múky
125 g hladkej múky
1/2 prášku do pečiva
250 g mrkvy
citrónová kôra z 1 citróna
citrónová šťava z 1 citróna
štipka muškátového orieška


Cukor, syrup a olej som zmiešala. Pridala som vajíčka, potom múku s práškom do pečiva, na hrubo nakrájanú mrkvu a všetko korenie. Kľudne cesto ochutnajte či vám chutí a prípadne pridajte škoricu alebo badián. Potom cesto vlejeme do vymastenej a pomúčenej formy a pečieme v rozohriatej rúre pri 180 stupňoch cca 1 hodinu. 



Koláč je pekne vláčny a skvele sa k menu hodí pohár mlieka alebo krém fraiche:)

A čo je to Golden sirup? Je to sirup z kvasnicového extraku, soli, zeleninového a zelerového extraktu, ktorý sa vyrába už 127 rokov:) Okrem toho, že je balený v nádhernej plechovke chutí skvelo! viac info na http://www.lylesgoldensyrup.com/syrups.php

Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára