nedeľa 15. apríla 2012

Čokoládovo-banánový chlieb


Čokoláda a banán je kombinácia, ktorú milujem. Spomienka na jednohubky z piškót, medzi ktorými bolo koliečko banánu a to celé poliate čokoládou u mňa vyvoláva zimomriavky. Napriek tomu som niečo podobné už dávno nejedla, tobôž pripravovala:) Na šťastie sa náhodou v našej domácnosti objavilo viac banánov ako sme boli schopní zjesť a ešte v sobotu večer som zadala čarovné slovíčka do googlu a vyšiel z toho tento recept:
Pani, ktorá ho na videu pečie nevyzerá nadšene ale jej recept budem určite používať :)

Čiže na jeden čokoládovo-babánový bread budeme potrebovať:

230 g múky - ja som použila hladkú, kľudne sa môže nahradiť aj celozrnnou alebo pohánkovou
200 g cukru
30 g kakaa
1/2 prášku do pečiva
1/4 lyžičky sódy na pečenie
1/4 lyžičky soli
vanilkový cukor
3-4 banány
120 g masla
2 vajíčka
50 g kvalitnej čokolády
50 g orechov



Postup je veľmi jednoduchý. Sypké veci, čiže múka, cukor, kakao, prášok do pečiva, sóda, soľ a vanilkový cukor sa zmieša spolu. V druhej miske sa zmiešajú vajíčka, pomačkané banány, roztopené maslo a kúsky čokolády. Tekutú zmes prelejeme do sypkej a všetko spolu zmiešame. Vznikne v celku tuhá hmota, žiadne tekuté cesto. Pridáme ešte nakrájané orechy a celé to môžeme preliať do formy. Pečieme vo vyhriatej trúbe pri 180 stupňoch asi 50-60 minút.


Na bread sa používa forma ako na biskupský chlebík ale nabudúce ho budem radšej piecť vo forme na brownies alebo obyčajnej tortovej. To preto, že chlieb bol dosť vysoký trochu sa drobil. Neviem, či som ho nemala nechať piecť ešte trochu dlhšie ale takto bol vo vnútri pekne vláčny. 


A tip na záver: do cesta nabudúce určite pridám ešte jeden na kocky nakrájaný banán tak aby ho holo v chlebíku pekne vidieť .


Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára