nedeľa 20. novembra 2011

Pomaly pečená kačica



Celý týždeň som sa nevedela dočkať soboty.  Kačicu som ešte nikdy predtým nepiekla a tak som strávila veľa času hľadaním toho najlepšieho receptu. Ale myslím že som ho našla :) Jeho tajomstvo je piecť kačku veľmi pomaly pri nízkej teplote.

pre 2 ľudí stačí cca 2-2,5 kg
soľ
rasca
jablko
1-2 polievkové lyžice medu a také isté množstvo vody

na lokše
cca 1 kg zemiakov
300 g hladkej múky
soľ

na kapustu
cca 1,5 kg červenej kapusty
1 cibuľa
3-4 lyžice cukru
bobkový list
soľ
rasca
3 dcl suchého červeného vína
ocot

Keďže drahému sa podarila kúpiť 4 kilová kačka jej pečenie trvalo o čosi dlhšie. Presnejšie 6,5 hodiny. Ale poskytlo mi to dosť času na to aby som stihla popri pečení urobiť lokše, kapustu a trochu upratať :)

Takže kačku deň vopred poriadne nasolíme a necháme cez noc odležať. Zemiaky na lokše uvaríme v šupke a necháme cez noc odstáť (podľa rád z internetu najlepšie varný typ C - prečo neviem ale nechcela som nechať nič na náhodu).

Na druhý deň kačku ešte okoreníme rascou a do vnútra vložíme jabĺčko. Ja som ho navyše popichala klinčekmi. Vložíme do kameninového pekáča, prikryjeme, vložíme do rúry a pečieme 5 hodín na 125 stupňoch. Pekáč po celú dobu neotvárame! :)

Po 5 hodinách pekáč otvoríme, kačka by mala byť už pekne upečená.


Zlejeme tuk, kačicu potrieme medom zmiešaným s vodou a dáme naspäť do rúry na cca 10-15 minút na 200 stupňov. Potom kačicu otočíme, opäť potrieme medom a pečieme ešte ďalších 10-15 minút. A kačka je hotová! mäso je úplne jenmé a šťavnaté a koža upečená do chrumkava.



Z lokší som mala trochu strach. Preto som v obchode pre istotu kúpila už hotové. Na štastie a na moju radosť sme ich vôbec nepotrebovali. 

Uvarené zemiaky nastúhame na jemno. Pridáme soľ a asi 200 g hladkej múky. Zvyšok múky budeme potrebovať pri váľkaní. Vypracujeme cesto, z ktorého urobíme asi 30 cm válec. Potom ho nožom nakájame na cca rovnaké kusy, z ktorých vyváľkame lokše. Zemiakové cesto sa bude dosť lepiť takže sa nebojte dosku poriadne pomúčiť. Ak sa vám lokša roztrhne nevadí, cesto znova spracujte a vyváľkajte. Mne sa zo začiatku pár krát roztrhlo ale ku koncu už máte v ruke ten správny grif :) Pečieme na suchej panvici z oboch strán. Potom ich potrieme rozpustenou masťou a prikryjeme tanierom, aby okraje lokší zmäkli.  


Na perfektnú kapustu najprv na kačacej masti speníme cibuľu potom pridáme bobkový list a cukor. Necháme skaramelizovať a zalejeme asi 3 dcl červeného vína. Necháme prejsť varom a pridáme nakrájanú červenú kapustu. Posolíme, pridáme rascu a dusíme do zmäknutia. Na záver pridáme ešte dve lyžice octu. Kto má rád môže pridať ešte pred koncom nakrájané jabĺčko.

Všetko potom dáme na tanier a pustíme sa do toho!




Dobrú chuť!



1 komentár:

  1. tak tento recept skusim,i ked budem trpiet a to nedockavostou,dlha doba pecenia,no bude to stat asi za to .,vdaka za recept

    OdpovedaťOdstrániť