nedeľa 27. novembra 2011

Špenátový quiche


Po minulo týždňovom hodovaní som mala chuť na niečo ľahšie :)  Už ani neviem ako ma napadol quiche ale kombinácii špenátu a kozieho syra som nevedela odolať.

Na cesto potrebujeme:

250 g hladkej múky
150 g masla
soľ
4 lyžice vody

Plnka:

300 g špenátu
200 g prerastenej slaniny
100 g kozieho syra
4 vajcia
olivový olej
cesnak
čierne korenie
soľ

Z múky, masla a vody vypracujeme cesto. Osolíme ho a vyváľkame tak aby bolo trochu väčšie ako forma na pečenie. Ak sa cesto bude trošku trhať nevadí. Mne sa celkom trhalo ale podarilo sa mi ho premiestniť na plech :) trochu som ho utľapkala a bolo to ok.  Zaťažené fazuľov alebo niečím iným pečieme pri teplote 180 stupňov asi 15 - 20 minút. Medzitým sa pustíme do plnky.

Na quichi je super, že sa dá naplniť čímkoľvek. Keďže sme sa museli vyhnúť všetkému čo obsahuje laktózu (maslo bolo bezlaktózové) kombinácia špenátu, vajíčok a slaniny mi prišla ideálna. Takže na olivovom oleji sparíme špenát, osolíme, pridáme asi 3 strúčiky cesnaku. Na druhej panvici opražíme na kocky nakrájanú slaninku a zmiešame spolu so špenátom. Zmes dáme na skoro upečené cesto, zalejeme rozšľahanými vajíčkami, osolíme, okoreníme a pridáme kozí syr. 

Quiche bol akurát šťavnatý, ale keď chcete pridajte na zjemnenie aj smotanu a akýkoľvek iný syr.

Pečieme ešte asi 15 minút do zlatova.

Podávame so šalátom :)

Dobrú chuť!


2 komentáre:

  1. Och mňam, tak toto si urobím počas týždňa :) Asi vo štvrtok ako odmenu za tvrdú prácu v škole :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veronika ak nemáš problém so syrom (my sme laktózovo intolerantí), skús ho pridať namiesto jedného vajíčka napr. cheddar alebo iný obľúbený syr, quiche bude ešte lepší:)

    OdpovedaťOdstrániť