nedeľa 10. júna 2012

15 minútová ryba



Sobota ráno. Miletička. Prečo neskúsiť nájsť ten obchod s čerstvými rybami. Trochu neistoty ale nakoniec sme ho objavili a s nadšením vstúpili. Z čerstvej ponuky ma najviac zaujali filety prstuhu. Dávno som ho totiž nejedla. Tri kúsky, necelé pol kilo išlo s nami. Okrem toho som v obchodíku objavila aj sépiové farbivo, ktoré som márne hľadala.

K pstruhovi som podávala uhorkový šalát a nové zemiaky.

Na rybu som použila:
3 filety prstuha
2 citróny
30 g masla
čerstvý kôpor
soľ
alobal/papier na pečenie

Na šalát:
5-6 tzv. nakladačiek/pol šalátovej uhorky
čerstvý kôpor
olivový olej
pár kvapiek citrónovej šťavy
soľ

Z trhu som mala nové zemiaky, také tie malé. Stačilo ich dobre umyť pod tečúcou vodou, dať do hrnca s vodou a klasicky uvariť do mäkka. Medzi tým ako sa varili zemiaky prišiel rad na prstuha. Pinzetou som povyberala kosti a pustila sa do prípravy. Na alobal som uložila 5 koliesok citróna, položila rybu, ktorú som osolila, pridala plátky masla a kôpor.



Rybu som zabalila a dala do vyhriatej rúry na 180 stupňov na 10-15 minút. Medzitým si pripravíme uhorkový šalát z nakladačiek. Tie som tiež objavila na trhu, sú omnoho chrumkavejšie a na tento šalát mi pripadali ideálne. Uhorky treba poriadne umyť, sú totiž totiž trochu drsné a chlpaté. Škrabkou na zemiaky som uhorky naškrabala na plátky až pokým som neprišla na stred. Ten sme nevyhodili ale jednoducho zjedli. Uhorky som pokvapkala olivovým olejom, citrónovou šťavou, a všetko to dochutila na jemno nasekaným kôprom a soľou. 

Ryba bola po 15 minútach krásne upečená, maslo a citróny vytvorili jemnú omáčku. Zemiaky som rozpučila, pridala trochu masla a všetko som naservírovala.

Tretí filet sme na obed nezvládli a tak zostal na večeru. Rybu som trochu upgradla a zohriala/opiekla na grilovacej panvici, natrhala na kúsky a podávala na opečenom toaste s grilovanými paradajkami a rukolovým šalátom.


Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára