piatok 29. júna 2012

Gazpacho


Teploty stúpajú, zelenina je čo raz krajšia tak prečo si nedopriať niečo zdravé a studené:) Pôvodne som chcela robiť piknik a plánovala som čo také dobré sa dá transportovať a pohodlne zjesť aj v prírode. Napadlo ma gazpacho. Piknik sa nakoniec nekonal ale gazpacho áno:)

Na také tri porcie som použila:

5-6 paradajok
polovicu papriky
3 nakladačky
1 menšiu cibuľu
1 strúčik cesnaku
bosniak 
bazalku, čili
soľ, korenie
olivový olej
biely vínny ocot


Postup je úplne jednoduchý. Všetku zeleninu pokrájame na menšie kusy, paradajky navyše zbavíme šupky. Ja som ich dala na chvíľu do vriacej vody, za minútu som ich vybrala a šupka išla pekne dole. Zbavila som sa kôrky z bosniaku, nakrájala som ho na plátky a zaliala vodou tak akurát aby ju bosniak nasiakol. Potom všetky suroviny putovali do džbánu, doliala som cca 1,5 dcl vody a išlo sa mixovať. Ponorný mixér urobil všetku robotu.


Teraz prichádza najdôležitejšia časť. Gazpacho je potrebné dochutiť. Pridala som asi 2 lyžice bieleho vínneho octa, 2 lyžice olivového oleja, soľ, korenie...všetko som ochutnala. Nasledovalo ešte jedno kolo dochucovania, viac octu, oleja, soli a aj korenia. Keď som bola spokojná s chuťou aj konzistenciou, gazpacho putovalo do chladničky, nezdalo sa mi totiž dostatočne studené.

Ako sa chladilo, pripravila som grilované bagety s olivovým olejom a cesnakom a mohlo sa podávať. Servírovala som v pohároch, na vrch prišla ešte bazalka, čili a trocha olivového oleja.


Tým, že je v polievke aj chlieb nemá takú výraznú červenú farbu. Ak nie ste veľký fanúšik chleba môžete ho kľudne vynechať.

Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára