nedeľa 10. júna 2012

Francúzsky toast s čerešňovou omáčkou s levanduľou a mandľovými lupienkami


Sladké víkendové raňajky milujem. Francúzske toasty sú klasika ale čerešne s levanduľou som skúšala prvý krát. A dopadlo to viac než dobre.

V podstate ide o vianočku (alebo iné biele pečivo) obalenú vo vajíčku a usmaženú na masle.

Na omáčku som potrebovala:

250 g čerešní
100 ml vody
štipku kvetu z levandule 
1 lyžičku cukru
20 g mandľových lupienkov

Čerešne som ručne rozpólila, vybrala som kôstky a všetky proteiny. Potom som čerešne ešte prepláchla vodou a dala na panvicu. Podliala vodou a pridala trochu trstinového cukru. Čerešne boli totiž trochu kyslé, ale ak máte krásne sladké čerešne vôbec ich nemusíte cukriť. Omáčku som nechala zovrieť, voda sa odparí a zahustí. Levanduľové kvety som rozdrvila v mažiari, presypala cez sitko a pridala do omáčky.

Na druhej panvici som na sucho piekla madle. Trvá to asi 2 -3 minúty a hneď som podávala.



Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára