pondelok 18. júna 2012

Jahodový džem


Džemovanie sa začalo :) Ako prvé mi podľahli jahody. Jeden pokus o džem mám už túto sezónu za sebou a zistila som, že bez cukru to nejde. Takže som teraz nevymýšľala, nebola som kreatívna a uvarila som obyčajný jahodový džem. Základnú surovinu som chcela vlastnoručne nazbierať...avšak v sobotu v Rajke už bolo takmer všetko vyzbierané:) Nevadí, k natrhaným som nakoniec ďalšie jahody prikúpila.



Džem som varila zo
1,5 kg jahôd
750 g cukru a
2 ČL kyseliny citrónovej.

Postup som zvolila úplne jednoduchý.

Jahody v mise som pocukrovala, nechala asi hodinku odstáť a rukami pomačkala. Mám rada kúsky jahôd takže mixér som ani nevyťahovala.


Všade sa odporúča, variť džem v hlbokej panvici. Kvôli odparovaniu vlhkosti. Ja takú veľkú a hlbokú nemám takže išlo to aj v normálnom hrnci. Džem som však varila na tri krát. Zmes som nechala zovrieť, sem tam som pozbierala penu a asi po 15 minútach bolo po všetkom. Pár minút pred tým, než som džem dovarila pridala som ešte kyselinu citrónovú, tú môže nahradiť napr. citrónovou šťavou. Džemu to pomáha získať správnu hustotu a zabraňuje strate farby. Fígeľ ako zistiť, že džem je akurát alebo, že je hustý podľa vašej predstavy, je kvapnúť ho na vychladený tanier. Džem rýchlo vychladne a keď prejdete prstom stredom zmesi a tá sa rýchlo nespojí, ale zostane rozdelená, džem je dostatočne hustý. Ak sa tekutina rýchlo vráti sama, džem ešte povarte.

Uvarený džem som plnila do sterilizovaných pohárov. To znamená, že som ich nechala zovrieť vo vriacej vode asi 10 minút. Potom som ich kliešťami vybrala a nechala odkvapkať na útierke. To isté som urobila aj s vrchnákmi. Džem som naplnila asi centimeter pod okraj, uzavrela viečkom, otočila dole hlavou a zabalila do deky nech pomaly vychladne.

Džem už prešiel aj ochutnávkou. A je super:) Tak akurát sladký, s krásnymi kúskami jahôd a príjemne tekutý. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára