štvrtok 22. novembra 2012

Celozrnné palacinky s cmarom


Palacinky sú moja vec:) Zbožňujem ich od detstva a aby som si ich mohla dopriať častejšie, skúsila som ich zdravšiu verziu. Doma bola celozrnná múka, cmar, čerstvé vajíčka, nejaké ovocie tak nebolo o čom. Na druhý deň v práci to boli raňajky par excellence.

Na cca 12 palaciniek som použila:

2 šálky celozrnnej múky
1/2 sáčku prášku do pečiva
2 PL hnedého cukru (môj bol navyše vanilkový)
štipka škorice
štipka soli
2 vajíčka
250 ml cmaru 
maslo na pečenie

Zmiešame cmar a vajíčka. Do druhej,  väčšej misky dáme všetky sypké ingrediencie a postupne primiešame vajíčkovú zmes. Vznikne hustejšie cesto, ktoré necháme chvíľu odpočinúť.  Palacinky pečieme na troške masle do zlatova z každej strany. Aby som si prácu urýchlila, vytiahla som dve panvice, jednu menšiu ako na lievance a druhú trochu väčšiu. Za 10 minút bolo hotovo:) 

A s čím podávať? Kľudne aj klasicky s džemom. Ja som použila hrozno, posekané pistácie a med.


Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. hmm...a ja som naposledy pri robeni palaciniek s usklabkom pozeral na kysle mlieko...ze aka by to bola sranda...a vuala..ide to

    p.s.: pouzivam ovsenu celozrnnu uz dlhu dobu..su skvele a chutia aj hostom v penzione :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dušan palacinky sa dajú pripraviť skoro zo všetkého:)) aj ovsené vločky som chcela pridať..len som akosi zabudla:)

      Odstrániť