štvrtok 8. novembra 2012

Tekvicová polievka s kokosovým mliekom


Rýchla večera ako stvorená, žiadna veda ale skvelé jedlo, ktoré vám nebude vadiť ani na druhý deň:) Vždy ma poteší keď po dlhom dni v práci prídem domov a čaká ma niečo teplé. Keby sa ešte aj riady samé umyli...:))

Na polievku potrebujeme:

1 kg tekvice (ja som mala tekvicu na pečenie)
1 väčšiu cibuľu
1 ČL nastrúhaného zázvoru
0,5 L zeleninového vývaru
200 ml kokosového mlieka
1/2 PL curry pasty
2 PL olivového oleja

a na ozdobu:
štipku čili
za hrsť koriandra
kokosové mlieko
píniové oriešky
olivový olej

Na celom jedle je najviac roboty s tekvicou. Treba ju ošúpať a nakrájať na cca rovnaké kocky. Klasicky platí, čí menšie kúsky tým  rýchlejšie sa tekvica uvarí. Keď máte tekvicu pripravenú, na olivovom oleji si speníme na jemno nakrájanú cibuľu, pridáme postrúhaný cesnak a curry pastu. Dva tri krát premiešame a pridáme tekvicu. Chvíľu orestujeme, zalejeme vývarom a kokosovým mliekom  a varíme pokiaľ nie je tekvica uvarená.  

Ponorným mixérom polievku rozmixujeme do hladka, ochutnáme a podľa chuti dosolíme a dokoreníme. 


Podávame s koriandrovým olejom (rozmixovaný koriander s olejom), lyžicou kokosového mlieka, trochou čili a na suchej panvici opečenými píniovými orieškami.

Dobrú chuť!

3 komentáre:

  1. ..ak si mala tekvicu hokaido tak tú netreba vôbec šúpať..šupka varením zmäkne a dá sa ľahko rozmixovať..ale receptík aj fotka sú úplne suprové :)))..s kokosovým mliekom som to ešte neskúšala,dobrý tip,ďakujem :)))..

    OdpovedaťOdstrániť